Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Ποιος δε σέβεται τους …….Μηχανικούς; (Απάντηση του Λ. Βασιλειάδη στον απερχόμενο Πρόεδρο του ΤΕΕ-ΑΜ)

Παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες τον αξιότιμο Πρόεδρο της Δ.Ε. του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, κινούμενος από πολύ ταπεινά ελατήρια και εξοπλισμένος με ανήθικες αποσκευές, να διολισθαίνει σε έναν φρενήρη κατήφορο προς ένα βάραθρο, από το οποίο φοβάμαι ότι δεν πρόκειται να καταφέρει να βγει. Λυπάμαι ιδιαίτερα. Όμως, η ιστορία μου και ο αξιακός μου πολιτισμός δεν μου επιτρέπουν να τον "ακολουθήσω", σεβόμενος τον εαυτό μου, τους συναδέλφους μου στη Δράμα και στην Καβάλα και το Φορέα μου. Εκφράζω τη συμπάθειά μου, ομολογώ όμως ότι αδυνατώ να λύσω το πρόβλημά του.
Παρόμοια αισθανόμουν όταν εκτίθετο μέσα από τις αντιφάσεις του, μπροστά σε θεσμικά όργανα στην Καβάλα, μη μπορώντας να υπερασπιστεί την ανεπάρκειά του (και όχι μόνον) στο χειρισμό των μεγάλων αναπτυξιακών και περιβαλλοντικών θεμάτων της περιοχής.
Με το ξεκίνημα της προεκλογικής περιόδου θέσαμε μια προϋπόθεση στην παράταξή μας.  Να δώσουμε έναν πολιτισμένο αγώνα επιπέδου, αντάξιο της ιστορίας μας και του ΤΕΕ, με σεβασμό προς το μηχανικό,  που μάχεται και προσπαθεί να επιβιώσει. Αυτό συμφωνήσαμε και με τους συναδέλφους μας που είναι υποψήφιοι με την "ΟΡΜΗ" στη Δράμα. Έτσι θα συνεχίσουμε, θα διαφωνούμε όμως με ιδιοκτησιακές εμμονές και φαντασιώσεις που εκδηλώνονται κυρίως προς τους μηχανικούς της Δράμας.
Χαίρομαι που ο κ. Κυριαζίδης ενδιαφέρεται για την επιστημονική μου επάρκεια και ανέλιξη. Πραγματικά, διαβλέποντας την ανησυχία του, σκόπευα να τον ενημερώσω αυτές τις μέρες στα πλαίσια των επαφών μας με αφορμή τις εκλογές, για τις διακρίσεις μου και για το επιστημονικό μου έργο, ακόμη και για την εξέλιξή μου. Ατυχώς όμως με πρόλαβε και προφανώς δεν προτίθεμαι πλέον να το κάνω. Στο εξής μπορεί να απευθυνθεί στο ίδρυμα που υπηρετώ και να ενημερωθεί με λεπτομέρεια, ή να ρωτήσει συναδέλφους, πρώην φοιτητές μου που διαπρέπουν στη Δράμα και όχι μόνο και για τους οποίους αισθάνομαι υπερήφανος αλλά δεν τους αντιμετωπίζω ως ιδιοκτησία μου.
Ο κ. Πρόεδρος, προκειμένου  να καλύψει την ανικανότητά του στην άντληση πόρων από το κεντρικό ΤΕΕ ή στην εξεύρεση νέων πόρων, προσπαθεί με περίεργες διατυπώσεις και αναφορές να υπονοήσει (τώρα το κάνει ευθέως) ότι επί της Προεδρίας μου έγινε σπατάλη πόρων. Ελπίζω να μη συνεχίσει αυτόν τον ολισθηρό δρόμο, ελπίζω επίσης οι ψυχραιμότεροι θα τον  συγκρατήσουν. Για την οικονομική διαχείριση κατά τη διάρκεια της θητείας μου είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος, όχι γιατί το λέω εγώ αλλά γιατί το αναγνωρίζουν οι πάντες. Το ΤΕΕ είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και οι δαπάνες του ελέγχονται από το ελεγκτικό συνέδριο, οι δε ισολογισμοί, προϋπολογισμοί και απολογισμοί εγκρίνονται από την Αντιπροσωπεία των 45 μελών αφού ελεγχθούν από τη Διοικούσα επιτροπή των 9 μελών. Και στα δύο όργανα συμμετείχε και ο ίδιος ο αξιότιμος κύριος Πρόεδρος, ήταν δε ταυτόχρονα και Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Δράμας και ποτέ δεν προέβαλε τέτοιο ζήτημα. Παρέδωσα στην προεδρία του, ταμείο 215000 Ευρώ, όπως έπραξε, οφείλω να το αναφέρω, και ο προηγούμενος από εμένα Πρόεδρος, ο κ. Αντωνιάδης, ασκώντας χρηστή διοίκηση στα οικονομικά, όταν άλλα Περιφερειακά Τμήματα είχαν μηδενίσει το ταμείο τους και χρωστούσαν σε προμηθευτές. Σκόπιμα αποσιωπά το γεγονός ότι επί της δικής μου θητείας υπήρχαν πρόσθετα σημαντικά μόνιμα έξοδα, η μισθοδοσία των δύο μονίμων υπαλλήλων του ΤΕΕ καθώς και τριών συνεργατών με σύμβαση έργου ενώ επί της θητείας του, η μια υπάλληλος είχε ήδη συνταξιοδοτηθεί, η μισθοδοσία του έτερου μόνιμου υπαλλήλου καταβάλλεται πλέον από το  κεντρικό ΤΕΕ και οι δυο από τις τρεις συνεργάτιδες απολύθηκαν. Το δε έργο της δικής μας τριετίας (με τη δική του συμμετοχή) όπως και με τη συμμετοχή πολλών άλλων συναδέλφων, και σε όγκο και σε ποιότητα είναι ασύγκριτο, σε σχέση με το ελάχιστο έργο της δικής του θητείας. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο Πρόγραμμα ΤΟΠΣΑ που διαχειριστήκαμε (μαζί με τη δική του συμμετοχή και συμβολή) με προϋπολογισμό 405.000 Ευρώ. Ειδικά το θέμα της οικονομικής διαχείρισης, όταν εμφανίζεται παραμονές των εκλογών υπό μορφή λάσπης στον ανεμιστήρα, δημιουργεί περίεργους συνειρμούς.
Όσο για τις βιντεοσκοπήσεις συνομιλιών μου με κινητό μέσα στα γραφεία του ΤΕΕ στην Καβάλα, έλαβα γνώση από τον ίδιο τον κύριο Πρόεδρο σε συνεδρίαση ΔΕ, ότι βιντεοσκοπήθηκε συνομιλία μου με συνάδελφο μηχανικό και αποθηκεύτηκε σε υπολογιστεί όπου και βρέθηκε. Επιβεβαιώνω μόνο τη συνομιλία που έγινε, σε έντονο ύφος και από τις δύο μεριές, έξω από το γραφείο του Προέδρου και  αφορούσε διεκδίκηση αμοιβής  για την οποία είχα διαφωνία με τον επισκέπτη-συνομιλητή μου. Για το γεγονός όμως της καταγραφής και της αποθήκευσης στον υπολογιστή δεν έχω ιδέα. Δεν αντιλαμβάνομαι ποια είναι η εμπλοκή μου. Επί της ουσίας όμως, αν σας δοθεί η δυνατότητα να λάβετε γνώση του περιεχομένου της συνομιλίας, θα διαπιστώσετε ποια συμφέροντα προσπαθούσα να υπερασπιστώ εκείνη τη στιγμή.
Όσο για τις πολιτικές μου επιδιώξεις, αποτυχίες ή επιτυχίες, θεωρώ ανάξιες λόγου και σχολιασμού τις αναφορές του αξιότιμου κ. Προέδρου. Δηλώνω ενεργός πολίτης, «δόξα τω θεώ» από τα μέσα του 1980 όπου δραστηριοποιούμαι τόσο στο ΤΕΕ για τριάντα συνεχή χρόνια, ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής, ως μέλος της Αντιπροσωπείας και μέλος της Κεντρικής  Αντιπροσωπείας, όσο και στις τοπικές κοινωνίες, συνειδητά χωρίς να αποκομίσω ή να αναζητήσω οποιοδήποτε οφίτσιο. Σ’ αυτή τη διαδρομή, αξιώθηκα να είμαι Πρόεδρος για μια θητεία, χάρις στην τιμή που μου έκαναν οι συνάδελφοι από τους δύο Νομούς, με πολύ καθοριστική τη συμβολή των συναδέλφων της Δράμας. Προτείνω στον κ. Πρόεδρο να επισκέπτεται συχνά την Καβάλα, (ελπίζω να μη μπουν διόδια στον άξονα Δράμα-Καβάλα) και να αντλεί πληροφορίες για την υγεία μου, την οικογένειά μου, την αποδοχή μου ή όχι από την κοινωνία, ας κάνει και μια βόλτα προς την Ξάνθη, αφού τόσο πολύ το έχει ανάγκη. Αγνώμων δεν υπήρξα ποτέ, ευχαρίστησα πολλές φορές, αναγνώρισα και ανταπέδωσα τόσο στους μηχανικούς της Δράμας όσο και της Καβάλας, την τιμή που μου έκαναν. Κάτι συνέβη όμως πριν τρία χρόνια. Ενώ ήμασταν από την ίδια όχθη του ποταμού, όλα άλλαξαν λίγο πριν τις προηγούμενες εκλογές. Γι’ αυτό όμως πρέπει να δώσει εξηγήσεις ο ίδιος, όπως και για το γεγονός ότι συμφωνήσαμε (αφού μαζί είμαστε)  να μην καταθέσει η "ΟΡΜΗ" ψηφοδέλτιο στη Δράμα ώστε να επιτευχθεί καλύτερη συσπείρωση όπως έλεγε. Εκ των πραγμάτων αποδείχθηκε ότι άλλες ήταν οι επιδιώξεις του. Παραπέμπω σε κείμενα συναδέλφων από τη Δράμα, με πολύ θετικά σχόλια, τόσο για το πρόσωπό μου αλλά κυρίως για τον τρόπο λειτουργίας μου ως προέδρου της ΔΕ και για την εικόνα συνολικά του ΤΕΕ-ΑΜ, η οποία αντανακλούσε όχι μόνο σε μένα αλλά επιμεριζόταν σε όλο το δυναμικό. Ελπίζω τα κείμενα να μην έχουν αποκαθηλωθεί από το Blog. Στην ουσία, το ιστορικό 55% που κατέγραψε η "ΟΡΜΗ" στην Καβάλα στις προηγούμενες εκλογές, θα ήταν πολύ μεγαλύτερο αν γνωρίζαμε τους κανόνες του αγώνα και καταθέταμε ψηφοδέλτιο στη Δράμα. Τι άλλο είναι αυτό από οικειοποίηση ή απαλλοτρίωση του ποσοστού που δικαιούμασταν ή προσδοκούσαμε από τη Δράμα ως "ΟΡΜΗ";. Φυσικά, αν συνέβαινε αυτό, ο ίδιος δε θα γινόταν ποτέ πρόεδρος.
Η Ορμή είναι μια αξιοζήλευτη συλλογικότητα, αποτέλεσμα αυτό-οργάνωσης των συναδέλφων που εμπνεύστηκαν από τον τρόπο της δικής μας λειτουργίας στην τριετία 2010-2013 και πείστηκαν ότι αξίζει τον κόπο να αγωνιστούν και να συμμετέχουν στις δράσεις του ΤΕΕ. Σ’ αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η απήχηση που επιδιώκουμε κυρίως μέσω των υποψηφίων μας  αλλά και με τις επαφές μας στη Δράμα. Ομολογώ όμως ότι  σκοντάφτουμε στη γνησιότητα των «χρυσόβουλων» τίτλων που  διεκδικεί ο κ. Πρόεδρος προκειμένου να τεκμηριώσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς των μηχανικών.  Εμείς πιστεύουμε στον ενιαίο χώρο Δράμας-Καβάλας, ως μια αναπτυξιακή, γεωγραφική, πολιτισμική, οικονομική ενότητα και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε γι’ αυτό, κόντρα σ’ αυτούς που προωθούν το ΤΕΕ της Δράμας, μέσα από διχαστικές πρακτικές.  Η "ΟΡ.ΜΗ" δημιουργήθηκε όχι για να υπηρετήσει προσωπικές φιλοδοξίες αλλά για να πάει μακριά, να συμβάλει στην ανύψωση του κύρους του ΤΕΕ και των μηχανικών, ώστε με τη σειρά τους να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία. Τα οφίτσια είναι το τελευταίο θέμα για το οποίο νοιαζόμαστε. Άλλωστε το αποδείξαμε περίτρανα και στην τρέχουσα θητεία  με συνεχή παρουσία και δράση. Αυτό ακριβώς είναι που ενοχλεί ιδιαίτερα. Είμαστε ακόμη ενεργοί για να παραδώσουμε στους νέους μηχανικούς μια παράταξη με κύρος, με αρχές, με αναγνώριση, με απήχηση στην κοινωνία.
Γι’ αυτό η "ΟΡ.ΜΗ" είναι η μεγαλύτερη παράταξη, γι’ αυτό η δύναμή της διευρύνεται συνεχώς. Όσοι το κατάλαβαν καλώς, όσοι όχι, είμαστε αποφασισμένοι να τους προσπεράσουμε. Εμείς συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τον αγώνα που δίνουμε.
Καλούμε τους συναδέλφους στη Δράμα που είναι υποψήφιοι με το ψηφοδέλτιο του απερχόμενου προέδρου, να καταδικάσουν τις απίστευτες συμπεριφορές και πρακτικές του εναντίον των συναδέλφων της "ΟΡ.ΜΗ". Τους καλούμε να καταδικάσουν τις μεθόδους που θυμίζουν Ιερά Εξέταση και παραπέμπουν στον Μεσαίωνα. Έχουν χρόνο να το κάνουν. Διαφορετικά θα είναι συνυπεύθυνοι.

15-11-2016


Λάζαρος Βασιλειάδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου